Η ΙΡΛΑΝΔΙΚΗ ΑΡΧΗ…ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΟΥΣ ΚΟΛΟΣΣΟΥΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

H Ιρλανδική Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων προβαίνει με έντονη κινητικότητα σε ενέργειες ελέγχου κατά του Facebook αλλά και της Google.

Λίγες μόνο μέρες πριν τον εοαρτασμό της μέρας των ερωτευμένων, απέστειλλε πράκτορες στα γραφεία του Facebook στο Δουβλίνο, μετά από ενημέρωση που είχε ότι το Facebook θα απελευθέρωνε στην αγορά μία νέα υπηρεσία γνωριμιών.

Το Facebook βρέθηκε εκτεθειμένο καθώς είχε ενημερώσει στις 3 Φεβρουαρίου την Ιρλανδική Αρχή ότι η εφαρμογή θα κυκλοφορήσει στις 13 Φεβρουαρίου! Αυτή ήταν όμως η μοναδική ενημέρωση που της παρείχε χωρίς καμία περαιτέρω πληροφορία ή έγγραφη τεκμηρίωση για την αξιοπιστία του νέου αυτού προϊόντος σε σχέση με την προστασία προσωπικών δεδομένων. Και το βασικότερο όλων: δεν είχε προβεί στη σύνταξη Έκθεσης Εκτίμησης Αντικτύπου που απαιτείται από τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Για τον λόγο αυτό, η Ιρλανδική Αρχή απέστειλλε πράκτορες στα γραφεία του Facebook προκειμένου να συγκεντρώσουν την απαραίτητη επίσημη έγγραφη τεκμηρίωση. Κατόπιν τούτου, το Facebook ανακοίνωσε ότι θα αναβάλλει την κυκλοφορία της εφαρμογής γνωριμιών (παρ’όλο που θα ήταν ιδανικό να τεθεί σε λειτουργία τη μέρα του Αγίου Βαλεντίνου). Και τούτο διότι υποστηρίζει ότι θέλει να είναι απόλυτα βέβαιο ότι έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα συμμόρφωσης με την ευραωπαϊκή νομοθεσία και ότι θα έχει ήδη διαθέσει τις απαραίτητες διαβεβαιώσεις περί νομιμότητας και αξιολόγησης κινδύνου στην εν λόγω Αρχή πρίν η εφαρμογή βγει στην αγορά.

Αυτήν την περίοδο η Ιρλανδική Αρχή εξετάζει τα έγγραφα που σχετίζονται με τη νέα εφαρμογή γνωριμιών του Facebook.

Παράλληλα, δεν μένει στάσιμη και εκφράζει την ανησυχία της σχετικά με τον τρόπο που η Google επεξεργάζεται τα δεδομένα γεωεντοπισμού των χρηστών της μετά από σειρά καταγγελιών από πλήθος οργανισμών προστασίας των καταναλωτών στην Ευρώπη. Εγείρονται ερωτήματα αναφορικά με την τήρηση της αρχής της διαφάνειας καθώς οι χρήστες δεν μπορούν ούτε να ελέγξουν αλλά ούτε να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες χρησιμοποούν τα δεδομένα γεωεντοπισμού τους για να τους παρέχουν υπηρεσίες. Από την πλευρά της η Google διαβεβαιώνει ότι θα συνεργαστεί πλήρως με την Αρχή αλλά και τους οργανισμούς καταναλώτών για την βελτίωση του επιπέδου διαφάνειας και ελέγχου του χρήστη και ότι ήδη έχει προβεί σε αρκετές αλλαγές του προϊόντος για την εξυπηρέτηση αυτού του σκοπού. Άλλωστε, ο GDPR και το υπέρογκο ύψος των προστίμων που προβλέπει δεν της αφήνει πολλά περιθώρια μη λήψης μέτρων, ίσα ίσα που ενδέχεται να χρειαστεί να αλλάξει όλο το επιχειρηματικό της μοντέλο προκειμένου να συμβαδίζει με τη νομοθεσία προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

Οι κινήσεις της Ιρλανδικής Αρχής φανερώνουν ότι πλέον δεν μπορούμε να ξεφύγουμε από την πραγματικότητα της ψηφιακής εποχής που ζούμε. Όλα αυτά τα δεδομένα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο αποτελούν τον σημαντικότερο πόρο αξίας για την κοινωνία εφόσον βελτιώνει την παραγωγικότητα της ταυτόχρονα όμως η ενημέρωση και ο έλεγχος τους απο τα άτομα είναι καίριας σημασίας εφόσον κάθε δραστηριότητα τους αφήνει πλέον ένα ψηφιακό ίχνος. Το γεγονός ότι οι εποπτικές αρχές δεν μένουν αδρανείς ως προς αυτές τις εξελίξεις αναμφίβολα δημιουργεί μία αισιόδοξη αντίληψη για το μέλλον της ιδιωτικότητας των πολιτών.

 

 

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Top