Η Εποπτική Αρχή του Βερολίνου (Berlin DPA) πρόσφατα ανακοίνωσε ότι επρόκειτο να προχωρήσει στην επιβολή υψηλών προστίμων για παραβιάσεις του GDPR, κάτι που τελικά απεδείχθη… αληθές, αφού επέβαλε πρόστιμο 195.000 Ευρώ στην εταιρεία ταχυμεταφοράς φαγητού “Delivery Hero” για παραβίαση των δικαιωμάτων των υποκειμένων των δεδομένων.
Σύμφωνα με τον τοπικό τύπο, η Εποπτική Αρχή επέβαλε το πρόστιμο αυτό, καθώς η Εταιρεία παραβίασε πληθώρα δικαιωμάτων των υποκειμένων, όπως το δικαίωμα πρόσβασης, διαγραφής και εναντίωσης στην επεξεργασία των δεδομένων.
Πιο συγκεκριμένα, έπειτα από εκτεταμένη έρευνα της Εποπτικής Αρχής, αποκαλύφθηκε ότι η Εταιρεία δεν είχε καταφέρει να διαγράψει οριστικά τουλάχιστον δέκα λογαριασμούς πελατών, παρόλο που οι πελάτες αυτοί δεν είχαν χρησιμοποιήσει την σχετική πλατφόρμα για αρκετά χρόνια. Σε μια μάλιστα περίπτωση, ένας πελάτης δεν την είχε χρησιμοποιήσει από το 2008.
Επιπρόσθετα, όπως δήλωσε η Εποπτική Αρχή, οκτώ πρώην πελάτες είχαν παραπονεθεί για τη λήψη ανεπιθύμητων προωθητικών ενεργειών μάρκετινγκ που τους είχαν αποσταλεί ως μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ ένας πελάτης έλαβε δεκαπέντε τέτοιου είδους προωθητικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, παρά την ρητή του αντίρρηση για την εν λόγω επεξεργασία των δεδομένων του. Επιπλέον, σε άλλες πέντε περιπτώσεις η Εταιρεία παρέλειψε να παράσχει πληροφορίες σχετικά με την πορεία διεκπεραίωσης ενός υποβληθέντος αιτήματος υποκειμένου ή απλά προέβη στην σχετική ενημέρωση μόνο κατόπιν παρέμβασης της Εποπτικής Αρχής.
Η Εποπτική Αρχή απέρριψε τις ενστάσεις της “Delivery Hero”, η οποία προσπάθησε να παρουσιάσει τις παραβιάσεις ως εφάπαξ τεχνικά λάθη ή μεμονωμένα λάθη των υπαλλήλων της, εξηγώντας ότι πολλές από τις παραβιάσεις που διαπιστώθηκαν «επεσήμαναν θεμελιώδη και οργανικά οργανωτικά προβλήματα». Από την άλλη, Εκπρόσωπος της Εταιρείας “Takeaway.com”, η οποία εξαγόρασε την “Delivery Hero” τον περασμένο Απρίλιο, δήλωσε ότι: “Αν και οι παραβάσεις στις οποίες βασίζεται η διαδικασία σχετίζονται με την περίοδο πριν από την εξαγορά της Delivery Hero, και παρ’ όλο που οι σχετικές διαδικασίες αφορούν αποκλειστικά τον Delivery Hero, η “Takeaway.com” έχει αποδεχθεί τις προειδοποιήσεις της Αρχής και δεν θα ασκήσει οποιοδήποτε ένδικο μέσο εναντίον της απόφασης αυτής”. H Takeaway.com αποδίδει μεγάλη σημασία στην τήρηση του νόμου για την προστασία των δεδομένων και επιδιώκει την επίτευξη του ύψιστου βαθμού συμμόρφωσης”.
Η επικεφαλής της Εποπτικής Αρχής του Βερολίνου, Maja Smoltczyk, δήλωσε ότι ευελπιστεί πως τα πρόστιμα θα έχουν αποτρεπτικό αποτέλεσμα, τονίζοντας ότι «Το θέμα της ιδιωτικής ζωής έχει παραμεληθεί εδώ και καιρό σε πολλές επιχειρήσεις, αν και αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό θεμελιώδες δικαίωμα στην ψηφιακή εποχή».
Η Εποπτική Αρχή του Βερολίνου έχει μέχρι σήμερα εκδώσει 27 πρόστιμα στο πλαίσιο του GDPR, με το εν λόγω πρόστιμο να αποτελεί το ανώτερο ποσό που έχει έως σήμερα επιβάλει.