Πρόστιμο της Α.Π.Δ.Π.Χ. για Παράνομη Προώθηση Υπηρεσιών

Πρόστιμο 5.000 Ευρώ επιβλήθηκε από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) σε Ιδιωτική Εταιρεία Παροχής Ιατρικών Υπηρεσιών για παράνομη προώθηση υπηρεσιών για διαφημιστικούς σκοπούς μέσω τηλεφώνου.

Το 2018 η ΑΠΔΠΧ έλαβε καταγγελίες από δύο διαφορετικά πρόσωπα, τα οποία ανέφεραν ότι κλήθηκαν μέσω τηλεφώνου από την συγκεκριμένη Εταιρεία με στόχο την διαφήμιση των υπηρεσιών που αυτή προσέφερε. Οι δύο καταγγέλλοντες τόνισαν ότι έλαβαν αυτές τις τηλεφωνικές κλήσεις με μοναδικό σκοπό την διαφήμιση «πολυδύναμων ιατρείων». Μάλιστα, αμφότεροι οι καταγγέλλοντες είχαν εγγραφεί στο Μητρώο του άρθρου 11 του ν. 3471/2006 προκειμένου να μην λαμβάνουν τέτοιου είδους προωθητικές τηλεφωνικές κλήσεις.

Η ΑΠΔΠΧ ερεύνησε την υπόθεση καλώντας την Εταιρεία να απολογηθεί. Κατά τους ισχυρισμούς της τελευταίας, οι ενέργειες στις οποίες προέβη δεν θα μπορούσαν να θεωρηθούν διαφημιστικές αλλά ενημερωτικές, «στο πλαίσιο δράσης Εταιρικής – Κοινωνικής Ευθύνης». Φυσικά, ο ισχυρισμός αυτός απορρίφθηκε καθώς η συγκεκριμένη Εταιρεία είχε ξεκάθαρα σκοπό απευθείας εμπορικής προώθησης, ενώ παράλληλα παρέλειψε να συμβουλευτεί το Μητρώο τηλεφωνικών αριθμών που δεν επιθυμούσαν να λαμβάνουν αυτές τις κλήσεις. Επομένως δεν έλαβε την απαραίτητη προηγούμενη συγκατάθεση των καταγγελλόντων για την πραγματοποίηση αυτών των ενεργειών.

Έτσι, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι ο αριθμός τηλεφώνου ενός φυσικού προσώπου αποτελεί προσωπικό δεδομένο και μπορεί να λειτουργήσει ως στοιχείο έμμεσης αναγνώρισης του κατόχου του βάσει του άρθρου 4 παρ. 1 του GDPR,  η ΑΠΔΠΧ απέρριψε τους ισχυρισμούς της Ιδιωτικής Ιατρικής Εταιρείας και επέβαλε το πρόστιμο των 5.000€ για τις ως άνω διαπιστωθείσες παραβιάσεις του άρθρου 11 του ν. 3471/2006.

Θα πρέπει στο σημείο αυτό να τονισθεί ιδιαίτερα η ουσία και η σημασία της λήψης προηγούμενης συγκατάθεσης από το κοινό με το οποίο επιθυμεί μία Εταιρεία να επικοινωνήσει για διαφημιστικούς σκοπούς. Είναι σίγουρο πως οι Εταιρείες πάντοτε θα επιδιώκουν την καλύτερη προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, ωστόσο αυτό θα πρέπει να γίνεται σωστά, προκειμένου να εξασφαλιστεί η νομιμότητα των διαφημιστικών ενεργειών και η αποφυγή παρόμοιων κυρώσεων.

 

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Top