Published On: October 5, 2020

Η πασίγνωστη σουηδική εταιρεία H&M έλαβε το βαρύ πρόστιμο των 35 εκατομμυρίων ευρώ μετά από μια «κατάφωρη παραβίαση της προστασίας των δεδομένων», σύμφωνα με τις γερμανικές αρχές. Η παράνομη επιτήρηση έγινε σε Κέντρο εξυπηρέτησης στη βαυαρική πόλη της Νυρεμβέργης.

 Η  γερμανική αρχή προστασίας δεδομένων δήλωσε ότι επέβαλε το εν λόγω πρόστιμο στην αλυσίδα ενδυμάτων H & M  για την παράνομη επιτήρηση των εργαζομένων, καθώς έκρινε ότι η σουηδική εταιρεία επενέβη  βαθιά στην ιδιωτική ζωή των μελών του προσωπικού της.

Το ποσό αυτό αποτελεί την υψηλότερη χρηματική ποινή για τέτοιου ειδους παραβίαση στη Γερμανία από τότε που τέθηκε σε ισχύ ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) και τη δεύτερη υψηλότερη του είδους της σε ολόκληρη την ήπειρο, μετά το πρόστιμο ύψους €50 εκατομμυρίων που επέβαλαν  οι γαλλικές ρυθμιστικές αρχές πέρυσι πάλι για παραβίαση του GDPR.

Η Γερμανία, μετά από μια ιστορία εκτεταμένης κατάχρησης επιτήρησης στη Ναζιστική Γερμανία και την πρώην Ανατολική Γερμανία, πλέον  είναι γνωστή για την αυστηρή εφαρμογή  του δικαιώματος των πολιτών στην ιδιωτική τους ζωή.

Η επέμβαση στην ιδιωτικότητα των υπαλλήλων από την H & M στόχευσε αρκετές εκατοντάδες εργαζόμενους σε Κέντρο εξυπηρέτησης στη Νυρεμβέργη, σύμφωνα με δήλωση του Johannes Caspar, Επιτρόπου του Αμβούργου για την προστασία των δεδομένων και την ελευθερία της πληροφόρησης.

Η H & M ακολουθούσε την παράνομη πρακτική τουλάχιστον από το 2014, καθώς η διοίκηση της εταιρείας προέβαινε σε «εκτεταμένες καταγραφές των συνθηκών ιδιωτικής ζωής των εργαζομένων», όπως ανέφερε η υπηρεσία προστασίας δεδομένων.

Πο συγκεκριμένα, ορισμένοι προϊστάμενοι απέκτησαν ευρεία γνώση της ιδιωτικής ζωής των υπαλλήλων τους μέσω συνομιλιών one-on-one  στις οποίες οι υπάλληλοι αναγκάζονταν να αποκαλύψουν από μάλλον αβλαβείς λεπτομέρειες για την ιδιωτική τους ζωή μέχρι οικογενειακά προβλήματα και θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.

Τα μέλη του προσωπικού καλούνταν σε «συνομιλίες καλωσορίσματος» μετά από περιόδους αναρρωτικής άδειας ή διακοπών, και οι πληροφορίες αυτές  καταγράφονταν  και αποθηκεύονταν  ψηφιακά  ούτως  ώστε να μπορούν να ενημερωθούν για αυτές  έως και 50 άλλοι διευθυντές σε όλη την εταιρεία!

Ο Caspar δήλωσε ότι η πρακτική της εταιρείας αποτελούσε μια «κατάφωρη παραβίαση της προστασίας των δεδομένων των εργαζομένων», προσθέτοντας ότι ελπίζει ότι η βαριά αυτή οικονομική ποινή θα αποτρέψει άλλες επιχειρήσεις από το να πράξουν αντίστοιχα.

Η H & M έχει δύο εβδομάδες για να εναντιωθεί στην ποινή, ωστόσο δήλωσε ότι το περιστατικό αυτό  αποκάλυψε πρακτικές για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων των εργαζομένων που δεν ήταν σύμφωνες με τις οδηγίες και τις πολιτικές της εταιρείας.

Η σουηδική εταιρεία πρόσθεσε ότι  αναλαμβάνει την πλήρη ευθύνη και επιθυμεί να αποζημιώσει  τους υπαλλήλους του κέντρου εξυπηρέτησης στη Νυρεμβέργη.

Επιπρόσθετα  δήλωσε ότι έχει ήδη προβεί σε διαχειριστικές αλλαγές  όπως για παράδειγμα σε μία πρόσθετη εκπαίδευση για τους προϊσταμένους σε σχέση με την ιδιωτικότητα των δεδομένων και το εργατικό δίκαιο.

Ο  Caspar επαίνεσε την H & M για τις προσπάθειές της να αντισταθμίσει τους πληγέντες και να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη στην εταιρεία δηλώνοντας ότι «Οι διαφανείς πληροφορίες που παρέχονται από τους υπέυθυνους και η εγγύηση της οικονομικής αποζημίωσης δείχνουν σίγουρα την πρόθεση να δοθεί  στους εργαζόμενους ο σεβασμός και η εκτίμηση που αξίζουν ως εργαζόμενοι με καθεστώς εξαρτημένης εργασίας στην καθημερινότητα τους μέσα στην εταιρεία».

Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο

Leave A Comment