IΤΑΛΙΑ: ΠΡΟΣΤΙΜΟ 7 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΥΡΩ ΚΑΤΑ TOY FACEBOOK

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ιταλίας (AGCM) επέβαλε πρόστιμο επτά εκατομμυρίων ευρώ στο Facebook για μη συμμόρφωση με προηγούμενη εντολή της που σχετίζεται με ακατάλληλη χρήση των δεδομένων των χρηστών του.

Μετά από σχετική έρευνα, η ιταλική αρχή ανταγωνισμού (AGCM) δήλωσε ότι είχε διαπιστώσει ότι η “Facebook Inc.” και η θυγατρική της “Facebook Ireland Ltd.” δεν εκτέλεσαν μια εντολή της το 2018, η οποία απαιτούσε να διακόψουν την εσφαλμένη πρακτική που εφάρμοζαν κατά τη χρήση των δεδομένων των χρηστών τους. Παράλληλα, οι Εταιρείες αμέλησαν να δημοσιεύσουν σχετική διορθωτική δήλωση, όπως τους είχε ζητηθεί από την Επιτροπή.


Τον Νοέμβριο του 2018, ήδη μετά από έρευνα εννέα μηνών, η AGCM κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το Facebook χρησιμοποίησε τα δεδομένα των χρηστών του με τρόπο που παραβίαζε τον Κώδικα Καταναλωτών της Ιταλίας. Ως εκ τούτου, επέβαλε στο Facebook δύο πρόστιμα συνολικού ύψους δέκα εκατομμυρίων ευρώ.

Το πρώτο πρόστιμο επιβλήθηκε επειδή το Facebook «παραπλανητικά έπειθε τους χρήστες να εγγραφούν στην πλατφόρμα», χωρίς να τους ενημερώνει σωστά και άμεσα, συγκεκριμένα στη φάση εγγραφής τους, αναφορικά με το γεγονός ότι τα δεδομένα τους θα συλλεχθούν και θα υποστούν επεξεργασία για εμπορικούς σκοπούς. Το δεύτερο πρόστιμο που επεβλήθη το 2018 αφορούσε τη μη νόμιμη διαβίβαση δεδομένων χρηστών σε τρίτους.

Η αρχική έρευνα που οδήγησε στις δύο παραπάνω οικονομικές κυρώσεις το 2018 ξεκίνησε αφού τρεις ιταλικές ομάδες υπεράσπισης δικαιωμάτων προσωπικών δεδομένων κατέθεσαν ομαδική αγωγή εναντίον του Facebook για υποτιθέμενη ακατάλληλη χρήση προσωπικών δεδομένων.

Ο Ιταλός Επίτροπος Ανταγωνισμού εξήγησε σε δήλωσή του ότι το νέο πρόστιμο των επτά εκατομμυρίων ευρώ αποφασίστηκε επειδή «οι δύο εταιρείες δεν έχουν δημοσιεύσει τη διορθωτική τους δήλωση και δεν έχουν παύσει την καθιερωμένη αθέμιτη πρακτική».

Παρόλο που η” αξίωση για χρέωση “στο σημείο εγγραφής έχει εξαλειφθεί,” δεν παρέχονται ακόμη άμεσες και σαφείς πληροφορίες σχετικά με τη συλλογή και χρήση των δεδομένων των χρηστών για εμπορικούς σκοπούς”, ανέφερε η AGCM. Σύμφωνα με την τελευταία, οι πληροφορίες αυτές είναι απαραίτητες για να μπορέσουν οι καταναλωτές να αποφασίσουν εάν θα εγγραφούν στην υπηρεσία, «υπό το πρίσμα της οικονομικής αξίας που έχουν τα μεταφερόμενα δεδομένα τους για το Facebook, το οποίο αντιστοιχεί στην πληρωμή για τη χρήση της υπηρεσίας».


Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι η πλατφόρμα του Facebook επιδιώκει συστηματικά τη συλλογή και επεξεργασία προσωπικών δεδομένων χρηστών ως αμοιβή για τις υπηρεσίες της. Πρόκειται για τη λεγόμενη αγορά «δύο όψεων», κατά την οποία η μία όψη, αυτή των καταναλωτών δεν πληρώνει και δεν επιβαρύνεται -εμφανώς- οικονομικά για τη χρήστη των υπηρεσιών του Facebook. Η άλλη όψη, ωστόσο, συλλέγει συστηματικά, πολλές φορές χωρίς τη συναίνεση των χρηστών της, δεδομένα για την αξιοποίησή τους στο διαδίκτυο, είτε για λόγους προώθησης των υπηρεσιών της, είτε για την πώληση των δεδομένων αυτών σε διαφημιστές, οι οποίες θα πληρώσουν αδρά για τα δεδομένα αυτά.

Τέλος, σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι η πιο πρόσφατη νομική διαδικασία κατά του Facebook ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2020 και το πρόστιμο αποφασίστηκε σε συνάντηση στις 9 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τον Ιταλική Επιτροπή.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Top